DUBAI

Avaldatud: 25.03.2020

Kuna alanud on COVID-19 kriis, mistõttu kõik otselennud on peatatud, jääbki meil rohkem aega vaadata üle oma reisikirjad ja meie tegevuse köögipoolt täiendada ! :)

Alustaksime siis meie viimasest reisist Imelisest ja Ulmelisest ARAABIA ÜHENDEMIRAATIDEST !

Alustasime siis oma reisi 22. veebruar, otselennuga Tallinnast Dubaisse.
6,5 h lendu meie kõige väiksema kodaniku (1 a.) seltsis paneb kenasti kannatuse proovile ja nõuab tsirkuseartisti geene, et Talle suuta see 6,5 tundi mingit huumorit teha ja talle tegevust leida, selles kitsukeses ruumis.

Õnneks kuulmekiled jäid kaasreisijatel terveks ja maandusime siis mõnusalt soojas ja sumedas ning inimtühjas Dubai Al Maktoum-i lennujaamas, mis on siis kaubalennujaam. Ülikiire passikontroll ning pagasi kättesaamine !

Mulle kui lennundusinimesele, oli ikka väga põnev vaadata, kuidas oli pargitud kümneid üksteise kõrval seisvad Maailma suurimad lennukid, Boeing 747 ja Airbus 380-lennukid, mida siis võiks nimetada meie tänapäeva tehnikaimedeks !

Hotelliks olime valinud koos oma reisikaaslastega palmisaarel asuva, RIXOS The Palm Dubai 5*, hotelli, koos mõistagi All Inclusive-toitlustusega, sest väiksemate lastega Dubais reisides, kui arvelduskonto maht just "täis ei hakka saama", soovitaks igaljuhul KÕIK HINNAS, toitlustuse võtta !

Hotell muidugi on supper, nagu kõik need RIXOS-e hotellid ..Väga hea ja meeldiv teenindus, väga head toidud, maitsvad kokteilid, väga puhas ja hoolitsetud territoorium, kus palju võimalusi sporditegemiseks (välijõusaal, jalgpalliväljak, jne.) ja asudes ka Palmisaare sopis, ei ole ka tugevama tuule korral kuigi suurt lainetust karta.

Muidugi jah, natuke kummaline oli see, et puudusid tavapäraselt õhtused show-d ja etendused, rääkimata siis diskodest.
Kui ikka pimedaks läks, saabus hotelli vaikus ja inimesed lihtsalt said lõõgastuda kas rannabaaris või õues selleks spetsiaalselt nurgakestes, kus ei puudunud jahedama ilma korral gaasisoojendid ja fliisid ning loomulikult hea teenindus.

Ise me saime ikka ulmelise vaatega toa (hotelli poolt tehti UPGRADE), otse Dubai Marina City-le, mida jäime küll esmapilgul ahhetades vaatama, tunne jäi neid öiseid Torne vahtides, et SmartLynx vist osutab mitte ainult lennuteenuseid vaid ka Ajareiside teenuseid...et aasta ei ole 2020 vaid 2200

Igaljuhul võtsime nõuks, et võtame rahulikult paar esimest päeva ja võtame päikest ja elame sisse, õhtuti rannapromenaadil jalutades on võimalik nautida vaateid Burj Al Arab-ile (no see kuulus "Purjekakujuline 7* hotell") ja hea ilma korral on näha ka Maailma Kõrgemat Hoonet, Burj Khalifat...

Ilmad olid nagu arvata, sel ajal ikka väga soojad...+30...+33 kraadi olid esimesed päevad, siis aga saabus liivatorm ja ilm jäi paariks päevaks vine alla, kuid siiski päikseline

AÜE-s on võrreldes Egiptusega keskmiselt talve ajal soojem, kui nt. jaanuaris (kõige jahedam aeg) Egiptuses on ca. +21...+24 kraadi sooja, siis AÜE-s jaanuaris naljalt alla +25 kraadi ei lange, kui siis pigem erandjuhul !

Paar päeva peesitatud, võtsime teisipäeval ette retke Dubai kõige uuemasse ja kaunimasse linnaosasse, Dubai Marinasse !
Vaateid nendele 300-400 m. Tornidele on muidugi raske kirjeldada...

Kõik Tornid on täiesti eranditult erineva arhidektuurilise lahendusega, kus Emiraat andiski vaba voli disainida Kõrghooned nii nagu fantaasia lubab....
Ja tulemus on vapustav, neid torne ja linnapilti vaadates tõesti ei jää muljet, et oleks tänapäevases ajastus, puudu jäid vaid lendavad autod ja tähtede poole startivad kosmoselaevad !

Ja kui Õhtuhämaruse saabudes süttisid kõrghoonetel miljonid tulukesed, oli see tunne seda Vapustavam...

Võtsime ka tunniks ajaks paadituuri, et teha öine paadisõit Dubai Marinat läbivas jõekäärus, mida muideks TEILE väga väga soovitaks teha, kui te sinna satute...
Paat ei ole kallis, kahe pere peale vist tuligi ca. 350.-USD/tund aega sõites...aga see-eest vaatepilt, mida kogete, on seda kohe kindlasti väärt !

Järgmine sihtkoht mõistagi, on Maailma Kõrgeim Hoone, Burj Khalifa, kõrgusega 828 m.
Üsna märgatav (3 kordne) hinnavahe on, kas minna 452 m. kõrgusele vaateplatvormile või minna 585 m. vaateplatvormile, kus asub ka Maailma Kõrgeimal asuv Lounge-kohvik.

Kuna meil suur pere ja Väikseim Härrasmees pole väga huvitatud kusagil Lounge-des istuma ja meie vaimse tervise huvides, siis valisime pigem 452 m. vaateplatvormi, mis on juba piisavalt muljet avaldav, mida siit kõike näha poleks...mis muidugi lõppes taas suure riiuga...

Lift, mis sinna ülesse viib on omaette teadus...Vähem kui 1 minutiga oled maast 452 m. kõrgusel, kus liftis 3 D pilt, kuidas ülesse lähed ja isegi tundamata seejuures seda ebamugavat "kõrvad lukku" tunnet.

Kasutasime ka võimalust teha üks Kiire külastus Maailma ühes suurimas kaubanduskeskuses DUBAI MALL-is, mis jääb otse Burj Khalifa kõrvale (või õigemini on omavahel ühendatud).

Oehhh....Kui juba Lõunakeskus siin Tartus, mõjub kohutavalt väsitavalt, siis Dubai Mall...selline tunne, et oleks sattunud "Kaubanduskeskuse Linna", kus reaalselt võib ära eksida, rääkimata sellest, kui väsitav see olla võib...

Muidugi kõikvõimalikud poed ja brändid on siin esindatud, vist pole ühtegi asja, mida siit osta ei saaks (va. mis illegaalne)

Muljetavaldav on siinne Akvaarium, mis on siis teadaolevalt samuti Maailma Suurim

Kaubanduskesuses kolamise asemel siis valisime lastekarjaga Akvaariumi külastuse, kus saad kõike seda mereelustikku oma silmaga näha, nt. 3-4 meetriseid haisid, sõna otseses mõttes 20 cm kauguselt ja lisaks sadu erinevaid teisi mereelukaid, lisaks veel roomajad ja selle akvaariumi üks suurimatest isenditest, 4-5 m. krokodill, mida naljalt mujal loomaaedades ei näe...

...ja taaskord suure riiuga me siit ka lahkusime, kiire pilk Dubai purskkaevude show-ile, mis mõistagi oli võimas, aga miskipärast ootasin midagi enamat...ei tea küll miks, tean vaid niipalju, et seal need show-d on erineva tasemega

Eelviimasel päeval, kui juba päikese käes peesitamisest juba üsna siiber oli ja jäi veel täita üks kohustuslik "programmi" osa, võtsime tuuri Kõrbesse, seltskond oli väga maskuliinne, mina, Toomas ja 4 suuremat poissi.

Eks see on nii, kes pole kõrbes Emiraatides käinud, see pole Emiraate ka näinud !

Kõrbedüünid on siin suured, äärmiselt pehme liivaga ning punaka varjundiga, seega, kui võtate kunagi kõrberetke, võtke see nii, et näeksite ka päikeseloojangut kõrbes !

Punakad liivadüünid, mis meenutavad meie naaberplaneeti, Marss, kus silmapiirini pole näha ühtki hingelist, pakub hingekosutavat vaatepilti...
Oledki vaid Sina ja Punane Planeet MARSS...Sellised hetked lihtsalt lähevad hinge ja jäävad alatiseks südamesse...

Safari ise on mõnusalt adrenaliinirohke ja väntsutab kenasti läbi, aga samas arvestades ümbertehtud Toyota Land Cruiser V8 autosid, ka üsna turvaline !

Mitte selline, nagu oli mul Tuneesias, kus 2 paremat autoratast kaljuääre otsast kive tühjusesse pildusid ! :)

Ja kellel soov, saab siin harjutada ka kõrbe-lauatamist, nagu ma aru sain, mida kergem oled, seda libedamalt liigud...minu puhul paraku, hea oli "kui" Laud liikus :D

Ja nii kiirelt see nädal ka läks...Al Maktoum-i lennujaamas käib asjaajamine kiirelt...Check-IN ja turvakontroll ja oled põhimõtteliselt 15-20 minutiga juba turvaalas, tõeliselt mugav ja kiire !
Kiidan siiralt Eesti Reisikorraldajate valikut lennujaama asukoha suhtes !

Kokkuvõttes AÜE ja Dubai on kindlasti oma Hinda- ja avastamist väärt, meil jäid küll külastamata Abu Dhabi, Ferrari Keskus, Legoland, AÜE India ookeani poolne piirkond (Fujairah), jne. aga kõike ei jõuagi ühe nädalaga läbi käia ja neid vaatamisväärsusi tuleb siia aina enam juurde (nt. Jurrasic Park, jne), seega ma usun siiralt, see, kes on kord juba Dubais (AÜE-s) käinud, tuleb siia alati tagasi !

Siirad tänud ka meie reisikaaslastele, et meiega tulite, teiega oli ja on alati väga hea ja Fun aega veeta ning reisida ja loodan, et kohtume taas järgmistel reisidel !

Ja mis peamine, olge Terved Kallid Sõbrad ja Kliendid, see õudus saab kord läbi ja seda kiiremini ja valutumalt see lõppeb, mida rohkem üksteisest hoolime ja arvestame !